Intr-un articol anterior am discutat despre cum amenajam o sala de conferinte sau evenimente. Am vorbit despre aspectul salii, despre strategiile pe care sa le abordezi in functie de numarul de locuri disponibil in sala, despre mobilierul pe care sa il alegi si nu in ultimul rand, despre posibilele accesorii.

73943_160851870615310_7790076_n

by TRENDfurniture – Hotel Orizont, Predeal

Acest articol vine ca o completare, in speranta ca te va putea ajuta sa decizi care metoda ti se potriveste.

Inainte de toate, iti amintim ca trebuie sa ai in minte anumite aspecte cand alegi tipul de configurare potrivit evenimentului.

Iata 3 cele mai importante:

  1. Echipamentul audio-vizual

Pozitionarea mobilierului este influentata si in cazul in care este nevoie de un proiector. Acesta  trebuie pozitionat la o anumita distanta fata de ecran, iar audienta trebuie plasata si ea la rnadul ei la o anumita distanta fata de ecran.

  1. Mancarea si bautura

In cazul in care evenimentul dispune de mancare si bautura, trebuie aleasa o configurare care sa permita acest lucru

  1. Ecrane pentru display

Acest lucru trebuie luat in considerare, spre exemplu atunci cand se lanseaza un nou produs. Se va ocupa mai mult spatiu.

 

Dupa cum spuneam, exista mai multe felul de a aranja sala pentru un eveniment si trebuie luati in considerare anumiti factori, precum comunicarea.

Fie ca este vorba despre o prezentare, un training, o gala, o lansare, aranjarea salii influenteaza felul in care mesajul transmis este perceput de catre invitati.

  1. Pro si contra configurarii tip teatru

Theatre Seating Style

Pro:

– Toate scaunele de conferinta sunt intreptate in fata podiumului

– Capacitate maxima a locurilor

Contra:

– Deplasarea spre locuri sau iesirea este ingreunata, fiind nevoie sa se treaca peste ceilalti membri

– Nu exista facilitati pentru a lua notite sau pentru a consuma bauturi sau mancare

– Interactiunea intre membrii este dificila, deoarece nu sunt fata in fata

Tips&tricks

– Pozitioneaza scaunele astfel incat persoanele sa nu fie nevoite sa priveasca peste persona din fata lui

– Pozitioneaza scaunele la o distanta de 10-15 cm intre ele, in cazul in care sezutul scaunelor este mai ingust decat este in mod normal corpul persoanelor

– Pentru a facilita miscarea, iar daca spatiul iti permite, lasa un spatiu de 50-60 cm intre randuri

 

  1. Pro si contra configurarii tip sala de clasa

Classroom Seating Style
Pro:

– Scaunele sunt indreptate spre podium

– Simplifica luarea de notite si consumul de bauturi si mancare

Conta:

–  Din nou, deplasarea spre locuri sau iesirea este ingreunata, fiind nevoie sa se treaca peste ceilalti membri

– Mai putine locuri din cauza meselor

Extra!

Similar cu acest stil este si configurarea Herringbone, cu exceptia faptului ca scaunele sunt indreptate putin in lateral si ofera o vizibilitate mai de ansamblu

Herringbone Seating Style

Tips & tricks

– Lasa un spatiu de 5 cm intre mese si un spatiu de 10 cm intre randuri

 

  1. Pro si contra configurarii in litera “U”

U Shape Seating Style
Pro:

– Capatul deschis permite focalizarea spre zona principala

– Prezentatorul poate interactiona mai bine cu audienta

– Interactiunea intre membri este incurajata, prin pozitionarea acestora fata in fata

Contra:

– Spatiul este folosit ineficient, cu o capacitate redusa

– Pozitionarea membrilor in lateral cu prezentarea

Extra!

Mai exista doua configurari similare literei „U” :

„Potcoava”, in care diferenta este lipsa meselor

Horse Shoe Seating Style

si „Patrat”, care nu mai are niciun capat deschis. Insa pozitionarea este mult mai benefica pentru interactiunea dintre membri.

Tips & tricks

– Permite un spatiu de 5 cm intre mese

– Nu „lungiti” prea tare capetele “U”

 

  1. Pro si contra configurarii tip Boardroom

 
Pro:

– Prin pozitionarea fata in fata, incurajeaza interactiunea

Contra:

– Prezentarea de obicei are loc in capatul mesei

 

  1. Pro si contra configurarii tip banchet

 

Banquet Seating Style
Pro:

– Prin pozitionarea fata in fata, incurajeaza interactiunea

Contra:

– Deplasarea spre locuri sau iesirea este ingreunata, fiind nevoie sa se treaca peste ceilalti membri

Extra!

Similara este si configurarea tip “Cabaret”, cu exceptia faptului ca cercurile au un capat deschis, ceea ce faciliteaza concentrarea asupra prezentarii

Cabaret Seating Style

 

  1. Pro si contra confugurarii „Cocktail”

Acest tip nu l-am mentionat in articolul trecut, deoarece nu are nici scaune, nici mese. Este pur si simplu loc liber, in care oamenii stau in picioare.

 

Cocktail Event Seating Style
Pro:

– Capacitate maxima de persoane

– Interactiunea intre membrii nu are nicio restrictie

Contra:

– Nu exista posibilitatea de a lua un loc sau de a consuma bauturi/mancare

 

Pentru orice intrebare referitoare la amenajare si la mobilierul necesar, nu ezitati sa ne contactati la 0264.371.540

Ne gasiti si pe Facebook, Google+, Pinterest si LinkedIn

 

 

1