Cu mult entuziasm, în urmă cu cinci ani, Andreea și Mihai Ignat din Reghin, județul Mureș, au decis să își deschidă prima afacere în domeniul HoReCa: Maia Bistro, însă nu oricum, ci pornind de la deserturile bazate pe rețete de familie, dar și spărgând tiparele de localuri din acea zonă. 

„Conceptul din spatele Maia Bistro este unul simplu: a pornit de la doi oameni simpli, de la Mihai și de la Andreea, acum 5 ani descoperind deserturile super bune ale soacrei mele. Mi s-a părut ceva fantastic și am spus că, dacă noi am putea pune bazele unui business cu așa ceva în Reghin, am putea avea succes. Ceea ce s-a și întâmplat și ne-am bazat mai mult pe partea de deserturi, adică lumea să vină la o cafea bună și la un desert foarte bun iar ulterior și pe o mâncare bună, dar nu neapărat tradițională.”, ne-a mărturisit Andreea. 

amenajare horeca

Au intrat însă pe o piață HoReCa nu tocmai ușoară. 

„Piața HoReCa este puțin dificilă în Reghin. Fiind un oraș relativ mic și neavând un centru universitar sau companii care să atragă în număr mare o forță de muncă elitistă oportunitățile diferă față de cele ale unui oraș în plină dezvoltare. Noi am venit cu ceva nou și diferit față de un restaurant clasic, am venit cu preparate nicidecum tradiționale. De exemplu am avut burgeri în Reghin, nu știu neapărat dacă noi am fost primii, dar am fost printre primii pe vremea aceea și localul a fost un concept total diferit față de ceea ce puteai să găsești în oraș. De asemenea, față de alți jucători de pe piață, noi am avut deserturile proprii și prin asta ne-am facut un nume în oraș. Nu am folosit niciodată deserturi congelate, ci le făceam noi în fiecare zi în bucătărie, desertul casei, cheesecake făcut la cald, apple pie. Pe vremea aceea, era ceva diferit, era ceva gustos și apreciat, aș putea să spun, de către reghineni. ”

Mai mult, aducând produse diferite, a fost nevoie ca ei să își educe, să își formeze clienții. 

Provocarea cea mai mare a fost să facem lumea să înțeleagă că noi suntem diferiți și să facem lumea să înțeleagă că noi chiar punem suflet în tot ceea ce facem. Pentru aceasta, în primul rând ne-am educat pe noi și mai apoi am început să comunicăm și clienților aceste lucruri. Și vă dau un exemplu: la un moment dat am început cu o „cafea de origine”. Pe vremea aceea nimeni din Reghin nu a auzit de cafea de origine, am colaborat cu băieții de la Guido din București. Aceștia ne-au învățat tot ce trebuie să știm despre cafeaua de origine. Am învățat de la timpul de extracție și diferitele soiuri până la prepararea corectă a unei cafele. Până atunci știam că există cafea și că e neagră, ceea ce era total greșit. Ulterior am făcut degustări, mai multe evenimente pe această parte și chiar ne plimbam pe la mesele clienților și împărtășeam aceste cunoștințe până când lumea a început să aprecieze și să învețe, de fapt, ce înseamnă să bei o cafea deosebită alături de un desert proaspăt făcut din ingrendiente 100% naturale. Nu am lucrat niciodată cu premixuri, nu am lucrat niciodată cu produse care să nu fie proaspete sau, de ce nu, să nu fie locale.” 

Prin toate aceste lucruri și nu numai, Maia Bistro a reușit să se diferențieze de competiție. 

„Noi ne-am propus să ne diferențiem de competiție prin produsele noastre proaspete, prin faptul că am refuzat să lucrăm cu produse congelate și cu mari distribuitori. Am preferat să susținem economia locală și preferăm să facem aprovizionare zilnică. Nimeni nu înțelegea de ce am ales să facem asta, este puțin mai solicitant decât să îți pui o comandă o dată pe săptămână și să vină mașina mare să descarce și tu ești aprovizionat pentru o săptămână întreagă. ”

Designul, un element diferențiator 

„Localul nostru, când am început prima dată, l-am gândit ca un local super vesel, nu ne doream ceva standard. Suprafețele vitrate mari, culorile vesele și lumina naturală ce scaldă locația, alături de experiențele culinare deosebite, toate au fost gândite ca să creeze starea de bine a oaspeților noștri. De aici am pornit noi cu acest concept și am vrut să fim diferiți. Am îndrăznit, să zic așa, să schimbăm culorile clasice pe care ni le recomanda fiecare designer cu care am încercat să colaborăm și până la urmă am făcut exact cum ne-am dorit și a fost de succes. Ne dorim ca oaspeții noștri să revină cu drag, de fiecare dată, și să plece de la noi cu zâmbetul pe buze.”

Trend Furniture, partener de încredere în amenajarea localului 

Colaborarea cu Trend Furniture a început acum cinci ani când am deschis terasa. La momentul respectiv am achiziționat mobilierul de terasă de la ei fiindcă era de o calitate net superioară față de tot ceea ce se găsea pe piață la vremea respectivă, cel puțin în zona noastră. Și în momentul de față avem mobilierul respectiv fiindcă a rezistat foarte bine și arată la fel de bine și acum.

Colaborarea pe partea de interior a început acum un an când ne-am hotărât că este timpul să renovăm și să venim cu ceva nou. Atunci am avut o colaborare cu băieții de la Ezzo Design din Timișoara, ei ne-au făcut proiectul de design, și tot prin ei am reauzit de Trend Furniture și de lucrurile superbe pe care le fac. Asfel, odata ce am avut proiectul de design, Trend Furniture s-a ocupat într-un mod foarte profesionist de implementarea acestuia. Am avut întodeauna o persoană dedicată care să asigure interfața și să ne consilieze în orice a fost nevoie, au venit și proiectanții de mobilier pentru măsurători și la discuțiile inițiale, a fost totul la un alt nivel. În momentul în care echipa lor a venit la montaj, totul a încăput la milimetru, să zic așa.”, a subliniat antreprenoarea. 

Astfel încât, recomandarea lor către alți antreprenori din HoReCa vine natural. 

„Încă de la începutul proiectului, ne-au ajutat foarte mult, prin suport telefonic sau emailuri, ei fiind din Cluj, cu toate informațiile necesare începând de la materiale folosite, culori, până la mostre trimise, adică până la cel mai mic detaliu au fost alături de noi.Țin minte că ne-au dat posibilitatea să discutăm și să alegem inclusiv cusăturile. Materialele sunt de foarte bună calitate, am deschis de câteva luni deja și nu se vede uzură. Cum am spus și la mobilierul de exterior, a rezistat cinci ani și încă arată impecabil. Pot spune că cei de la Trend Furniture ne-au fost alături atât în clipele grele, cât și în cele frumoase. Când am finalizat proiectul au venit și au făcut fotografii, au luat pulsul în continuare, cum ne descurcăm, ce se întâmplă cu orașul, ce se întâmplă cu business-ul, dacă este practic ceea ce au făcut.”, a mai punctat Andreea. 

Reamenajare în plină pandemie

„Tot proiectul de renovare a durat în jur de 8 luni fiindcă ne-am propus și unele modificări ce au necesitat autorizări. Noi nu am știut că vom închide, vom renova și vom deschide în plină pandemie. La momentul respectiv am mizat pe faptul că vom renova în lunile ianuarie-februarie, perioadă în care în domeniul HoReCa oricum este puțin mai slab după sărbători, și aceasta este portița noastră în care putem să venim cu ceva wow. Ei bine, nu am deschis în februarie, am deschis în septembrie, aproape de final. A fost o perioadă foarte grea, cu multe încercări atât din punct de vedere financiar, cât și psihic, neavând absolut nicio altă sursă de venit și fiind nevoie să continuăm proiectul. În cele din urmă, investiția finală s-a ridicat la 85.000 de euro.”

Eforturile însă au meritat. 

„Toată lumea a fost foarte mulțumită și surprinsă de tot designul pe care am reușit să îl facem, toată lumea a admirat culorile, amenajarea, absolut tot. Chiar dacă a fost pandemia, am reușit să ne bucurăm de oaspeți câteva luni. ”

amenajare horeca

Perioada pandemiei nu a fost lipsită de încercări

În pofida acestor încercări, cei doi antreprenori nu și-au pierdut curajul și au planuri mărețe de viitor. 

„Pandemia ne-a afectat foarte mult, nu neapărat la primul val, pentru că noi am deschis în valul doi și am prins și valul trei; pe când să vină lumea și să se bucure de ceea ce am reușit să facem, a trebuit să închidem din nou. De asemenea am încercat să facem livrări însă pentru acest lucru a trebuit să regândim meniul dar și să ne facem cunoscut acest serviciu în condițiile în care concuram cu alții care ofereau acest tip de serviciu de ani de zile și erau foarte cunoscuți în acest sens. Faptul că a trebuit să ne demolăm terasa pentru a respecta noile norme dictate de pandemie, a fost o altă provocare. Pe lângă că a durat destul de mult timp a trebuit să investim bani în umbrele terase și garduri verzi din tuia deoarece terasele acoperite și închise cu pereți, fie ei și de sticlă, nu mai puteau funcționa. Mobilierul nou de terasă l-am cumpărat tot de la Trend Furniture, în colaborare cu o berărie. 

Pe de altă parte, în momentul în care am deschis, am pornit cu un meniu foarte bine pus la punct, un meniu destul de sofisticat însă acest meniu nu a avut succes și a trebuit să îl schimbăm. Am schimbat meniul de trei ori pentru că a trebuit să ne adaptăm atât cerințelor clienților noștri, cât și take away-ului, pentru că mai venea lumea și voia să ia mâncarea la pachet, iar meniul nostru nu permitea acest lucru. ”

Pentru viitor ne dorim să abordăm noi piețe și alte orașe. Pentru început am dori să ne extindem în Târgu Mureș, dar doar pe partea de deserturi, având și un mic atelier de producție. De asemenea cu deserturile noastre am dori să intrăm și pe evenimente, pentru că s-au ridicat restricțiile și, încet, încet, vom reveni la normalitate. Și nu în cele din urmă dorim să deschidem încă o cofetărie unde oamenii să poată veni să guste direct tot ceea ce noi facem. Pentru acestea, cu siguranță vom colabora în continuare cu Trend Furniture. ”, a concluzionat Andreea. 

amenajare horeca

Despre Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate ce generează o experiență unică pentru clientul final-consumatorul. Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom in-house, o varietate mare de produse precum și servicii de design, proiectare, montaj și mentenanță. Putem spune că Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, având   o abordare 360 grade a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg. 

(Visited 24 times, 1 visits today)