Restaurantul cu specific italienesc Napoli Centrale este o afacere lansată în 1998 de o familie din peninsulă care a decis să se stabilească în inima Transilvaniei. Acum, după mai bine de 24 de ani, afacerea este condusă de Edgardo Ciancio, fiul italienilor care i-au împrietenit pe clujeni cu gusturile din peninsulă și care i-au făcut să le iubească.

Reamenajarea restaurantului din temelii

Recent, localul a trecut printr-o reamenajare din temelii, dorită de Edgardo Ciancio, proprietar Napoli Centrale, și văzută ca un nou început, după perioada dificilă traversată de fiecare dintre noi în ultimii doi ani. Schimbarea a fost radicală și a fost realizată în totalitate de echipa Trend Furniture.

 „Încă de când am demarat discuțiile, am avut mereu în minte responsabilitatea pe care acest proiect o aduce cu sine. Aveam de reamenajat un restaurant emblematic pentru Cluj-Napoca, un local apreciat de clujeni și nu numai, un loc în care unii clienți veneau de mai bine de 24 de ani. A trebuit să dăm un refresh acestui restaurant păstrându-i, în același timp, din atmosferă, din personalitate, din identitatea creată în cel aproape un sfert de secol de activitate.”, a declarat Vlad Florea, directorul general Trend Furniture.

Deschis în anii ’90, designul localului a rămas cel de atunci, au mai fost făcute mici retușuri pe ici, pe colo, dar niciodată o schimbare atât de radicală.

📸 Kiss Gábor

„Evenimentele din ultimii doi ani m-au determinat să pun un punct. A fost ca un avânt pe care l-am avut când am văzut că, după o pandemie oribilă în care un an de zile nu au fost soluții, nu a fost nimic, odată cu vaccinul si atitudinea pozitivă, venită atât din mediul științific cât și din cel politic, că se va rezolva totul prin vaccinare, am zis că e un punct în care se mergea spre rezolvarea unei situații critice, cum a fost pandemia, urmând să revenim la normal și atunci am zis haide să profităm și să facem o schimbare radicală la tot ceea ce a fost până acum din punctul de vedere al designului.

Bineînțeles că eram conștient că localul avea 24 de ani și avea nevoie de o restructurare, și acesta a fost momentul, un moment de trecere între sfârșitul unei epoci și începutul unei noi perioade și am marcat-o prin faptul că am făcut această lucrare.”, ne-a mărturisit Edgardo Ciancio, proprietarul Napoli Centrale.

Libertate de creație pentru echipa Trend Furniture

Tocmai pentru că și-a petrecut în acest mediu o bună parte din viață, Edgardo a decis să le ofere libertate de creație celor de la Trend Furniture, astfel încât schimbarea să fie spectaculoasă:

„Le-am spus: eu sunt aici de 24 de ani, dacă mă întrebați pe mine, zugrăvim, schimbăm mesele, scaunele și am terminat…S-au amuzat, iar apoi, în următoarele întâlniri mi-au fost prezentate tot felul de idei, de stiluri și au reușit să îmi ghicească gusturile și cum îmi plăceau mie anumite elemente, plus că, cum ei cunoșteau și localul și istoria lui și zona și felul de clientelă și stilul, confortul clientului etc, am găsit un design care era foarte bun pentru ceea ce am dorit să recreăm aici. Și au fost niște schimbări majore. De exemplu, în sala mare au fost schimbări și de optimizarea traseelor, de intrare, ieșire, toaletă, partea de intrare etc, unde i-am dat mână liberă designerului de la Trend Furniture care pur și simplu a venit cu o nouă planimetrie, mi-a pus-o pe masă și mi-a spus uite cum ne-am gândit noi și de acolo a început toată discuția.” , a adăugat Edgardo.

📸 Kiss Gábor

Amenajarea a fost realizată într-un timp record, în perioada apropiată sărbătorilor de iarnă din 2021, tocmai pentru a nu afecta semnificativ activitatea restaurantului. Astfel, lucrările s-au desfășurat din 28 noiembrie până în 14 ianuarie și au fost realizate de la A la Z de echipa Trend Furniture.

„S-au ocupat inclusiv de demolarea pereților, au scos elementele care erau vechi, au intrat cu echipe care s-au ocupat de tencuială, de pereți, de gresie, de tot ce trebuia, de instalațiile electrice, utilități etc. Prima etapă a fost de două săptămâni de demolare și de curățare completă a spațiului și apoi au început să vină pereți, gresie, partea de zidărie, etc. Am avut apoi câteva zile aici din nou echipele de la Trend care au luat încă o dată toate măsurătorile pentru a adapta restul de obiecte, băncuțe, scaune, mesele, barul care a fost făcut de la zero, și, ulterior, când a fost terminată partea aceasta, au început să apară primele obiecte de mobilă. Toate au fost făcute în perioada în care restaurantul lucrează cel mai puțin, adică în decembrie, din cauza sărbătorilor de iarnă, și au găsit o modalitate să lucreze și între Crăciun și Revelion. Apoi, a venit restul de mobilier, scaunele, s-au schimbat tâmplăriile geamuri, într-o zi au fost date jos cele vechi și puse cele noi, a fost o muncă foarte mult concentrată pe faptul că trebuia refăcut un local care exista și lucra și erau conștienți că trebuie să îl termine cât de repede pentru a putea avea continuitate și cu serviciul, dar și cu clienții.” , a subliniat proprietarul restaurantului.

Termene de realizare scurte

Fiind vorba despre un termen de realizare atât de scurt, lucrările au fost efectuate la foc continuu.

„A fost o muncă foarte intensă. Toate materialele pe care le-am ales mi-au fost prezentate din punctul de vedere al calității, de ce alegem anumite picioare de masă, scaunele alese de la un furnizor din Polonia sunt niște scaune pe care le-au mai folosit în alte proiecte, mi-au dat un exemplu pentru a vedea cum se comportă în timp, tapițeriile la băncuțe etc. Toate aceste elemente mi-au fost prezentate fiecare în parte, iar motivul pentru care s-au ales produsele pe care le găsim acum în restaurant este pentru că a fost o comunicare constantă.

Toate acestea au contribuit și la valoarea investiției, toate deciziile fiind asumate după informări până la cele mai mici detalii. Tot stresul a fost pe umerii lor, toate problemele care au intervenit au fost rezolvate de echipa Trend Furniture, mi-au comunicat de fiecare dată când au apărut costuri în plus, mi-au trimis poze, am venit la fața locului, deci chiar nu știu cine poate fi mai fericit.”, a mai adăugat Edgardo.

„Am reușit să facem acest lucru datorită deschiderii proprietarului, a unei comunicări excelente, dar și a implicării extraordinare de care au dat dovadă membrii echipei noastre pentru care provocările care apar pe parcursul lucrărilor sunt doar niște momente perfecte în care ei își demonstrează profesionalismul.”, a conchis Vlad Florea.

📸 Kiss Gábor

Clienți mulțumiți de echipa Trend Furniture

Mulțumirea a venit și din reacția clienților în momentul în care au văzut noul look al restaurantului lor favorit.

„Fiind deschiși din 1998, avem clienți care chiar vin de 24 de ani și au mai văzut mici schimbări, dar niciodată atât de radicale. A fost foarte multă curiozitate în rândul clienților noștri, clienții casei, și cum am deschis, am avut persoane care au intrat zicând Am venit să vedem cum ați renovat. Toată lumea s-a mirat de alegerea culorilor, de obiectele de iluminat, de atmosfera care s-a creat, de mesele, de scaunele, de schimbările legate de modificările poziției unor pereți, barul este într-o altă poziție și chiar le-a plăcut. Reacția a fost foarte pozitivă. Nu am primit feedback-uri negative deloc, toată lumea a fost uimită de felul în care am hotărât să fac această schimbare și clienții îmi spun că este ceva aparte, nu e ca și restul localurilor, se vede că are un caracter.”, a concluzionat Edgardo.

📸 Kiss Gábor

Despre Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de peste 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate ce generează o experiență unică pentru clientul final-consumatorul. Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom in-house, o varietate mare de produse precum și servicii de design, proiectare, montaj și mentenanță. Putem spune că Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, având   o abordare 360 grade a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg.

(Visited 671 times, 1 visits today)