Pe parcursul a 15 ani, am adunat cunoștințe atât despre producția de mobilier, cât și despre ce înseamnă succesul unei locații HORECA din punct de vedere al amenajării. Dacă ai un local sau intenționezi să-ți deschizi unul, indiferent că e vorba despre un restaurant, hotel, cafenea, club, bistro sau pub, rândurile de mai jos sunt pentru tine.

În toți acești 15 ani, ne-am confruntat cu o mulțime de situații sau convingeri. Unele adevărate, altele nefondate. Parcurge cu noi prima sesiune de #mythbusting si lasă-ne apoi un comentariu cu întrebările sau propunerile tale pentru următoarea sesiune.

Myth no 1

Poți deschide un local și cu mobilier rezidențial

Da, poți. Dar atunci trebuie să îți asumi niște lucruri. Scaunele se vor rupe, desprinde sau uza mult mai repede, iar confortul nu va fi același. Pe lângă aceste aspecte oarecum tehnice, vei întâmpina și problema aspectului general al locației. Nu vrei clienți care să exclame ”Hei, am și eu scaunele astea acasă!” sau să pară o amenajare ieftină.

Myth no 2

Design-ul trebuie să-mi placă mie, nu clientului

Și nici designer-ului. E locația ta, investiția ta, cartea ta de vizită și e normal să vrei să o amenajezi cum îți place ție. Dar nu uita pentru cine creezi întreaga ambianță. Clienții vor fi principalii beneficiari ai localului, serviciilor și produselor tale, așadar, încearcă să te gândești cui vrei să te adresezi și află ce tip de amenajare ar fi pe gustul lor.

Există numeroase cazuri fericite, în care viziunea proproietarului de afacere HORECA se potrivește cu cea a potențialilor clienți. Însă, de multe ori, riști să investești într-un tip de amenajare, ca apoi să descoperi că, de fapt, clienții își doresc altceva. Tocmai de aceea e indicat să apelezi la profesioniști care au experiența în HORECA și care te pot sfătui cum să amenajezi și să optimizezi spațiul. Un profesionist, fie că e designerul sau producătorul mobilierului, te poate ajuta să descoperi metode de a atrage clienții în localul tău prin intermediul amenajării, ca apoi să îi poți încânta cu preparatele și serviciile tale.

Spre exemplu, un bistro situat într-un oraș mai mic va fi frecventat de cele mai multe ori, de localnici. Află ce fel de persoane sunt și cum obișnuiesc să iasă în oraș (în grupuri mari, în cuplu, împreună cu copiii, singuri). Apoi corelează asta cu produsele pe care tu vrei să le oferi și astfel vei afla cui te adresezi. Pasul următor este să iei legătura cu un designer sau arhitect, care va porni de la aceste informații și îți va crea atmosfera perfectă.

Dacă nu știi unde poți găsi un designer bun, avem noi câteva recomandări pentru tine. Intră pe pagina destinată arhitecților și designerilor parteneri, unde îi poți vedea pe câțiva dintre cei cu care am lucrat până acum.

Myth no 3

Un design reușit include doar mobilier scump

Întâlnim deseori situații în care proprietarii sau viitorii proprietari de locații HORECA ajung la noi cu un proiect de design și cer oferta pentru mobilierul cuprins în randări. Nimic greșit până aici. Problema apare atunci când noi ofertăm exact ce apare în design, iar suma finală nu se potrivește cu bugetul clientului. Acest lucru se întâmplă, de cele mai multe ori, din cauză că proiectul a început de la un buget greșit sau nu s-a bazat pe niciun buget. Astfel că designer-ul a făcut o treabă excelentă în realizarea design-ului, însă acesta nu poate fi implementat decât de un client cu un buget mare. Dacă te afli în această situație, soluția ta ca proprietar de local este să discuți cu un producător de mobilier care să încerce să înlocuiască o parte din materialele folosite în compoziția mobilierului. Astfel vei salva o parte din costuri, fără să pierzi prea mult din design-ul inițial. Ține minte, însă, că anumite detalii se vor pierde.

Dacă vrei să eviți o astfel de situație de la bun început, alege un designer și un producător de mobilier cu care rezonezi și explică-le cu lux de detalii ce îți dorești, cine sunt clienții tăi și care e bugetul disponibil. Atunci când cele trei părți implicate știu de la bun început datele problemei, rezultatul va fi unul fericit. Tu vei avea o locație frumos amenajată fără să depășești bugetul, designer-ul va fi fericit să vadă creația lui implementată, iar producătorul de mobilier va fi mulțumit că a reușit să concretizeze un proiect de succes.

Totodată, un restaurant, cafenea sau bistro poate fi amenajat și cu soluții inteligente, care nu necesită un buget uriaș. Există scaune, mese,canapele, placări de pereți care au un buget redus, dar au un design foarte reușit. Vezi mai jos câteva exemple:

Myth no 4

Scaunele din plastic nu sunt o opțiune

Mobilierul din plastic, în general, a creat subiecte de discuție. Acum câțiva ani, cei care foloseau astfel de mobilier erau patiseriile, fast food-urile, benzinăriile și food court-urile. Astăzi, însă, odată cu apariția scaunelor de design fabricate din materiale plastice, le putem vedea și în locații premium. Hotelurile folosesc scaune de plastic în camere sau în lobby, restaurantele le folosesc în interiorul locației, iar bistro-urile, cafenelele și cofetăriile le folosesc și pe terase și la interior.

Restaurant Allegria, Oradea

Myth no 5

Începe cu o amenajare simplă și investește pe parcurs

Din punct de vedere al business-ului, poate fi o decizie bună. Orice resursă trebuie folosită cu cap într-un business, mai ales când ești la început de drum. Însă, există anumite contexte în care nu poți sau nu este recomandat să faci rabat.

Spre exemplu, în orașele mari cum e Clujul, Bucureștiul, Timișoara sau Iașiul, un local care se deschide fără să impresioneze din prima zi, are mult mai mari șanse de eșec. De ce se întâmplă asta? Localurile concurează prin design, produse delicioase și servire impecabilă. Iar acolo unde sunt multe localuri, standardele cresc. Odată ce clienții se obișnuiesc cu standardele crescute, nu mai ai nicio șansă să îi câștigi cu ceva care nu se ridică la standardele existente. Are sens, nu?

Tu ce alte convingeri sau mituri știi despre amenajarea unui restaurant, cafenea, bistro, patiserie sau orice alt tip de locație HORECA? În următoarea sesiune de #mythbusting vom discuta despre propunerile tale. Participă și tu, lasându-ne un comentariu mai jos.

2