O gură de oxigen pentru domeniul HoReCa și Turism sunt ajutoarele de stat pe care Guvernul României le va plăti drept despăgubiri pentru scăderea activității din anul 2020. Este un sprijin mult așteptat pentru antreprenorii și afacerile din acest sector care au reușit să supraviețuiască și care pot folosi sumele alocate pentru a-și reveni și a se dezvolta. Sperăm că odată cu aprobarea bugetului de stat și modificările aduse de ordonanța de urgență OUG 10/2021, specifică programului, să avem condițiile finale, procedura de implementare și platforma disponibilă pentru inscrierea solicitanților.

Ce trebuie să știe antreprenorii din HoReCa și Turism despre ajutoarele de stat pentru HoReCa?

Iată care sunt principalele informații legate de schema de ajutoarele de stat pentru acest domeniu de activitate:

  • Valoarea maximă a grantului acordat este de 800.000 euro/intreprindere și finanțarea de 100 %, fără contribuție proprie.
  • Valoarea acestor ajutoare va fi de 20% din scăderea activității beneficiarului în 2020 versus 2019. Baza de calcul va fi realizată în 3 moduri, pentru diverse tipuri de beneficiari: 
  • Structuri de primire turistică cu functiuni de cazare si structuri de alimentatie (CAEN 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630). care raportează cifra de afaceri vor primi 20% din cuantumul cu care aceasta a scăzut în 2020 față de anul anterior.
  • Agențiile de turism (CAEN 7911,7912,7990) vor primi 20% din diferența dintre volumul de facturi emise pentru servicii turistice, inclusiv marja, aferente lui 2019 și volumul din 2020.
  • Beneficiarii care țin evidența în partidă simplă, conform art.1, alin.(5) din Legea Contabilității 82/1991, vor primi 20% din diferența între încasările obișnuite din activitatea eligibilă pe anul 2019 și cele de pe anul 2020.
  • Baza de calcul a ajutorului trebuie certificată și asumată fie de un expert contabil sau de o firmă de profil, fie de un auditor financiar sau de o firmă de audit membră a Camerei Auditorilor Financiari din România.
  • Este introdusa necesitatea deținerii licenței de turism valabile cel puțin de la data de 01.01.2019 si la data acordarii ajutorului de stat în cazul agențiilor de turism, și a certificatelor de clasificare valabile cel puțin de la data de 01.01.2019 și la data acordării ajutorului de stat, în cazul structurilor de cazare.
  • Firmele care beneficiază de aceste ajutoare de stat vor fi obligate să mențină activitatea pentru care le-au primit cel puțin pentru încă un an din momentul primirii banilor sau pentru doi ani în cazul celor care au primit granturi mai mari de 200.000 de euro.

Principalele cheltuieli eligibile ajutoarele de stat pentru HoReCa vor fi:

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
  • Cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria în avans nu este eligibilă);
  • Cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;
  • Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;
  • Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar (durata de utilizare este mai mică de 1 an), inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente (au valoarea sub 2500 lei dar durata de utilizare este mai mare de 1 an);
  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare reluării activității;
  • Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului, cu exceptia TVA deductibil.

Trend Furniture este coleg de suferință cu voi, pentru că activăm în domeniul producției de mobilier dedicat industriei HoReCa, știm ce a însemnat greul în toată această perioadă și dorim să vă sprijinim pentru revenirea și dezvoltarea acestui sector. Vă invităm să fim parteneri și să te sprijinim cu soluțiile și designul potrivit al produselor de mobilier terasa, mobilier restaurante, mobilier piscine sau mobilier bar de care ai nevoie. Discută cu colegii de breaslă sau solicită o ofertă pentru programul HoReCa.

Află mai multe despre noi, Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate care generează o experiență unică pentru clientul final-consumatorul. Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom, o varietate mare de produse și servicii de montaj. Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, avem o abordare 360 de grade a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg.

0