Dacă la început trecerea la lucrul de acasă a fost o măsură de criză, acum tot mai multe companii iau în considerare lucrul de la distanță ca fiind o strategie pe termen lung. Această perspectivă determină companiile să regândească pachetul de beneficii, iar angajații să revizuiască resursele necesare unei zile de muncă productive.

Lucrul de acasă are un ritm diferit și schimbă multiple aspecte ale experienței la locul de muncă.

Comunicăm diferit, folosim alte tehnologii, apar noi provocări legate de productivitate și avem alte așteptări față de angajați și respectiv, angajatori. Modul în care companiile aleg să răspundă acestor provocări conturează relația pe care o au cu angajații. 

Cum pot angajatorii să-i ajute pe angajați să fie productivi? Care sunt resursele de bază de care aceștia ar avea nevoie ca să poată lucra eficient și echilibrat?

După câteva luni de la începutul pandemiei, s-au adunat suficiente informații despre acțiuni și inițiative care ghidează cu succes companiile în eforturile lor de a-și susține angajații.

Iată ce pot face companiile ca să vină în întâmpinarea nevoilor angajaților și în același timp să-și mențină o poziție sănătoasă pe piața muncii.

1. Să ofere posibilitatea unui program de lucru flexibil

Tot mai mulți angajatori se conving că nu este nevoie de cele 8 ore de muncă continue ca angajații să-și îndeplinească sarcinile și să aibă o performanță bună. 

Pentru angajații care lucrează de acasă în timp ce au grijă de familia lor este dificilă respectarea unui program fix. Flexibilitatea programului de lucru este de mare ajutor și nu înseamnă că angajații nu își vor face treaba, ci doar că aleg să-și îndeplinească sarcinile în orele în care pot avea parte de liniște și de timp de lucru neîntrerupt.  

Desigur, pot fi stabilite intervale de timp în care toată echipa să fie disponibilă pentru o ședință sau pentru o discuție într-un chat intern. În rest, posibilitatea unui program de muncă flexibil le oferă angajaților relaxarea și încrederea că își vor îndeplini cu succes obiectivele stabilite pentru ziua de muncă. 

2. Să creeze un ghid de bune practici, adaptat la lucrul la distanță

Chiar dacă lucrul de la distanță aduce aproape zilnic noi provocări, e important ca echipele distribuite să aibă câteva lucruri constante, menite să ofere certitudine și siguranță.

Te va ajuta crearea unui ghid pentru lucrul de la distanță. Te poți inspira de la Google și să implementezi ce se potrivește companiei tale. De asemenea, ai putea stabili și comunica transparent strategia și obiectivele pentru restul anului, să organizezi minuțios echipa și responsabilitățile sau să pui în acțiune un sistem de management al performanței. 

Toate aceste lucruri vor crea un mediu mai stabil și vor oferi angajaților mai multă structură în felul în care își organizează ziua de lucru acasă, care deseori, fără îndrumare, poate deveni haotică.

3. Să asigure angajaților resursele necesare – pachetul HomeOffice

Chiar la începutul pandemiei, în luna Aprilie, a fost realizat un studiu care își propunea să afle ce fac companiile ca să-și ajute angajații să treacă la lucrul de acasă în perioada COVID-19. Rezultatele arată că 45% dintre companiile participante s-au asigurat că angajații au resursele tehnologice și echipamentul necesar desfășurării cu succes a activității profesionale.

Resurse esențiale pentru munca de acasă

Printre aceste resurse se numără scaunul de birou și masa de birou, la care nu mai avem acces odată cu trecerea la lucrul de acasă. Acum angajații sunt responsabili să-și amenajeze propriul spațiu de lucru, ceea ce este dificil mai ales că mobilierul de acasă nu creează condițiile optime necesare unei poziții corecte și șezutului prelungit pe scaun.  

home office

De ce e important să aveți și acasă un scaun de birou profesional?

O masă de birou și un scaun ergonomic au multiple beneficii, printre care confortul fizic, dar și delimitarea fizică și mentală a spațiului de lucru. Atât masa, cât și scaunul de birou oferă corpului o postură corectă, ce influențează productivitatea angajatului, astfel încât nu mai e nevoie de întreruperi constante pentru detensionarea corpului. În plus, existența unui spațiu special creat pentru activitatea profesională ajută și la respectarea unui program de lucru echilibrat. 

Multe dintre beneficiile anterioare nu mai sunt relevante în sistemul lucrului de acasă, așa că angajatorii sunt nevoiți să le regândească și să le adapteze contextului actual.  

Beneficii pentru angajați în contextul telemuncii

Un pachet Home Office, ce include un scaun ergonomic și o masă de birou este valoros și mai ales, răspunde unei nevoi de bază a angajaților, ajutându-i să rămână într-o stare fizică sănătoasă și să fie productivi. În timp ce angajații se vor bucura de avantajele unei posturi corecte la birou și de o zi de muncă eficientă, achiziția pachetelor de tip HomeOffice aduc avantaje și companiilor, prin faptul că aceste cheltuieli sunt deductibile.

Home Office-ul – poate fi parte din strategia de Employer Branding a companiei

În plus, acest gen de beneficii contribuie la crearea unor factori diferențiatori ca parte din strategia de employer branding a companiei. Modul în care o companie are grijă de angajații săi cântărește mult în decizia unui candidat de a se alătura sau nu unei echipe. 

Este important ca un angajat să aibă la îndemână toate resursele necesare pentru a-și îndeplini sarcinile într-un mediu confortabil, cu cât mai puțini factori de stres, mai ales dacă aceștia pot fi evitați.  

În final, companiile care răspund nevoilor angajaților și le oferă o experiență de lucru plăcută, vor încuraja reciprocitatea, performanța sănătoasă și își vor construi o reputație excelentă.

4. Să ofere suport emoțional

Oamenii reacționează diferit la schimbări și tot mai des aflăm despre colegi care se simt izolați, anxioși sau copleșiți.

Epuizarea profesională sau sindromul burnout este factor care influențează starea emoțională a angajaților și ulterior performanța. Deși e important să aibă un program flexibil, pentru a-și gestiona sarcinile mai eficient, angajații au nevoie să fie susținuți în eforturile lor de a găsi un echilibru.

Sursa: https://www.pexels.com

Suportul emoțional poate fi oferit în diverse forme, fie prin comunicare frecventă sau activități online comune, cum ar fi pauza de cafea împreună. De asemenea, e importantă încurajarea activității fizice sau acele ‘check-in meetings’, în care se discută despre viața personală și provocările prin care trec angajații în această perioadă de adaptare la lucrul de acasă.

În așa fel, liderii de echipă se pot asigura că angajații reușesc să se detașeze de muncă și că au toate resursele necesare pentru a-și crea un mediu armonios.

Acestea sunt doar câteva dintre modalitățile prin care companiile își pot ajuta angajații să se adapteze la noile condiții de viață și de muncă. Nevoile angajaților sunt diferite, de aceea empatia și deschiderea față de cerințele lor pot scurta calea spre a găsi soluții eficiente. 

Pachete Home Office pentru angajați – cheltuieli deductibile

Cu toate acestea, mereu îi puteți surprinde cu o propunere de a le îmbunătăți lucrul de acasă, asigurându-le cele două lucruri de bază care le oferă susținere la propriu și la figurat: o masă de birou și un scaun ergonomic. 

Mai mult decât atât venim în întâmpinarea companiilor care doresc să fie aproape de angajații lor în această perioadă în care s-a trecut iarăși la tele muncă, cu pachete HOME OFFICE profesionale.

Pachet Home Office Ergonomic SB – Pachetul este format din scaunul ergonomic SMARTBACK , piciorul de birou reglabil KYRA si blatul de birou din lemn masiv. 
Pachet Home Office Ergonomic P – Pachetul este format din scaunul ergonomic POST, piciorul de birou KYRA si blatul de birou din stejar masiv culoare natur, dublat aparent. 

Descoperiți toate pachetele HOME OFFICE aici, sau contactați-ne pentru o ofertă personalizată: vanzari@trendfurniture.ro

Referințe:

https://mitsloan.mit.edu

https://blog.procurify.com

https://www.getkisi.com/

https://www.shrm.org

0