Trecerea la lucrul de acasă (home office) a adus cu sine multiple schimbări în rutina zilnică. Printre aceste schimbări se numără și faptul că nu mai ai parte de un birou dedicat în exclusivitate lucrului, așa cum se întâmpla când mergeai la muncă. 

Acum ești nevoit să îți creezi propriul spațiu, pe cât posibil delimitat fizic de celelalte activități și obiecte casnice și care să îți ofere confortul necesar așa încât să poți lucra cel puțin la fel de productiv ca și la birou. 

Însă, de cele mai multe ori, lucrul de acasă înseamnă să scrii emailuri de pe canapea sau să ții ședințe la masa de bucătărie. Deși la prima vedere par opțiuni primitoare, pe termen lung acestea îți pot afecta atât randamentul, cât și sănătatea, datorită posturii fizice incorecte.

Un birou te va ajuta să separi mai bine munca de timpul tău liber

Să ai o masă de birou te poate ajuta să simulezi într-o oarecare măsură mediul de la muncă și să îți oferi o opțiune sănătoasă și elegantă de a-ți îndeplini sarcinile cu mai mult spor. În plus, un birou te va ajuta să separi mai bine munca de timpul tău liber, pentru că nu vei lucra, manca, citi și relaxa la aceeași masă, ceea ce poate fi derutant pentru corpul tău. Poate ai observat că de când ai început să lucrezi la masa din sufragerie, unde iei cina, drumurile spre frigider s-au întețit.

Petreci ore în șir la birou? Meriți un scaun de birou profesional și un birou smart, care te ajută să fii activ chiar și când lucrezi.

Așadar, dacă dorești să îți îmbunătățești felul în care lucrezi de acasă, îți propunem să începi prin a lua în calcul achiziția un birou. Și iată câteva criterii de care să ții cont ca să alegi cel mai potrivit birou pentru tine. 

1. Reglarea înălțimii – biroul Smart

Care este înălțimea optimă recomandată pentru un birou? O masă care are înălțimea între 71 cm – 76 cm este considerată potrivită. Cu toate acestea, biroul trebuie configurat așa încât să fie compatibil cu fizionomia persoanei care îl folosește. 

Unele birouri permit reglarea înălțimii manual, cu ajutorul unei manivele, de exemplu, iar altele oferă posibilitatea de a face acest lucru automat, prin intermediul unui mecanism electric cu butoane. Cele din urmă sunt considerate birouri smart, așa cum este biroul Elevate din colecția TrendOffice, ce are o structura reglabilă, cu motor și memorie în 4 poziții.

birou smart reglabil pe inaltime

Acest tip de birouri ergonomice se pot înălța până la 1,26 m și permit alternarea statului pe scaun cu cel în picioare, care a dovedit că are multiple beneficii. Un studiu care a cercetat eficacitatea lucratului din picioare la locul de muncă indică faptul că persoanele care stau așezate mai puțin și se ridică în picioare mai des sunt mai productive și simt mai puțină oboseală și anxietate zilnică. Alternarea statului pe scaun cu cel în picioare are, de asemenea, un impact pozitiv și asupra sănătății, reducând efectele negative ale sedentarismului cum ar fi obezitatea, hipertensiunea sau durerile acute de spate.

Mecanisme electrice inteligente

Printr-o atingere de buton, birourile smart permit ajustarea înălțimii, așa încât să fie simplu, eficace și silențios. Mai mult, unele au opțiunea de a salva o anumită înălțime, așa încât să poți reveni la aceasta fără a pierde timp pe reglaje repetitive.

2. Dimensiunea și forma mesei

Planificarea spațiului în care dorești să pui biroul te va ajuta să alegi dimensiunea și forma potrivită. După măsurătorile cuvenite, poți achiziționa un birou gata asamblat sau poți apela la o opțiune care îți oferă multă flexibilitate, îi vom spune a la carte.

Adică mai întâi alegi cadrul picioarelor de birou și apoi, blatul de masă, pe care îl poți personaliza. Fie că ai o cameră mare sau un spațiu mai mic, această abordare te va ajuta să te asiguri că masa se potrivește perfect în casa ta.

Dimensiunea și forma blatului (ovală, dreptunghiulară, etc.) o alegi atât în funcție de spațiul disponibil, cât și în funcție de tipul activității profesionale și obiectele necesare îndeplinirii sarcinilor zilnice.

birou smart ajustabil pe înalțime

Ideal ar fi ca lățimea biroului să depășească ușor lungimea întinderii unui braț, pentru a-ți simplifica accesul la obiectele de pe masă și în același timp pentru a oferi suficient spațiu picioarelor. Fie că ești designer, programator, contabil sau arhitect, biroul trebuie să fie suficient de lung așa încât să-ți ofere confortul de a avea toate resursele fizice la îndemână.

Așadar, poți lua în considerare următoarele opțiuni:

  • Birourile ergonomice sunt clasicele mese de birou prevăzute cu un sistem electric de reglare a înălțimii, ce permite schimbarea ușoară a pozițiilor de lucru. Dacă lucrezi cu mai multe monitoare sau ai nevoie să păstrezi și o imprimantă pe birou, lungimea și forma blatului pentru acest tip de birou poate fi personalizată ca să îți răspundă nevoilor. De obicei, birourile ergonomice au bare telescopice ce permit extinderea blatului. Împreună cu un scaun de birou ergonomic îți vei asigura o postură sănătoasă și confortabilă.
  • Birourile în formă de L sunt potrivite pentru spațiile mai mici, pentru că de obicei sunt așezate în colțul camerei și nu încurcă circulația prin acel spațiu. Un astfel de birou este perfect pentru cei care simt nevoie unei delimitări mai clare a sarcinilor și a materialelor de lucru. 
  • Birourile cu sertare și polițe rezolvă problema stocării materialelor de lucru sau a documentelor. Pentru a le avea pe toate organizate și la îndemână, fie că e vorba despre un sertar sau mai multe, un spațiu de depozitare te poate ajuta să-ți eficientizezi munca. 
  • Birourile rabatabile, pe roți reprezintă o soluție foarte bună în cazul în care dorești să economisești spațiul casei tale sau dacă ai nevoie de mai multă mobilitate și vei schimba des camera în care vei lucra. Aceste birouri sunt multifuncționale, ușor de manevrat și cu un blat potrivit se pot încadra perfect în orice cameră din locuința ta. 

3. Calitatea materialelor

Funcționalitatea unui birou este influențată în mare parte de calitatea materialelor din care este fabricat. 

De obicei, cadrele meselor de birou sunt confecționate din metal, însă inovațiile în domeniul mobilierului de birou a adus posibilitatea personalizării acestora combinând metalul cu lemnul. Acest lucru oferă un raport calitate-preț echilibrat, fără a compromite calitatea și stabilitatea biroului.

Acest birou realizat din cadru de metal, blat de lemn, cu panouri de separare tapitate cu piele de culoarea coniacului. Biroul este dotata cu un setar cu priza. Picioarele si masa de lemn sunt finisate in culoarea neagra. https://www.trendfurniture.ro/birou-biblio/

În ceea ce privește blatul mesei de birou, există mai multe tipuri de materiale din care poți alege. În funcție de aspectul acestora, rezistență, preț sau utilitate, biroul poate fi din lemn masiv, pal, sau HPL, acestea fiind și opțiunile TrendOffice.

  • Lemn masiv

Blatul din lemn masiv este cunoscut pentru rezistență și eleganță. Fiind fabricat din lemn natural, de exemplu, din stejar, blatul din lemn masiv este solid, greu și robust. Deși face parte din gama de blaturi mai scumpe, va fi o investiție pe termen lung, pentru că lemnul natural este trainic și îți va fi partener de încredere mulți ani la rând.

  • Pal melaminat

Alternativa mai economică a lemnului masiv ar fi blatul de masă din pal melaminat. Caracterizat prin suprafața texturată și culori similare cu cele ale lemnului masiv, blatul din pal este potrivit pentru un birou cu un nivel de întrebuințare mai redus și mai blând. Spre deosebire de lemnul natural, aspectul blatului din pal poate fi personalizat, are o durată de producție mai redusă, este ușor și mai accesibil la preț. 

  • HPL (High Pressure Laminate)

Blatul din HPL este realizat dintr-un material laminat, ecologic, extrem de durabil și versatil. Este igienic și foarte rezistent la uzură precum, zgârieturile, schimbul de temperatură, sau umiditatea. Fiind fabricat din hârtie presată, blatul din HPL oferă un asortiment bogat de modele, ușor de personalizat cu imagini.

4. Gestiunea cablurilor

Indiferent dacă lucrezi la un singur laptop sau ai mai multe monitoare, cablurile pot deveni un motiv temeinic de frustrare. Pe lângă senzația de dezordine pe care o pot crea cablurile împrăștiate pe masă, faptul că le găsești încâlcite pe podea, lângă priză, pot provoca și incidente. 

Așadar un sistem de gestiune și ascundere a cablurilor este esențial atunci când îți alegi un birou. 

Unele mese de birou oferă soluții inteligente prin ascunderea cablurilor în piciorul mesei sau dedesubt, așa încât să fie accesibile, dar nu vizibile. În așa fel le vei putea păstra în ordine, fără să fie nevoie să găurești masa sau să simți că deranjează picioarele.

birou profesional munca de acasa

5. Decorul casei tale

Pentru că tot mai multe persoane preferă munca de acasă, integrarea biroului cu ambianța casei a determinat producătorii să fie tot mai orientați spre fabricarea unui mobilier plăcut din punct de vedere estetic. Pe lângă nevoia de a avea un spațiu dedicat în exclusivitate lucrului, îți dorești și un confort vizual. 

Fie că e vorba despre un picior de birou înclinat sau drept, din metal sau lemn, cu un blat elegant, minimalist, modern sau chic, este tot mai simplu să găsești un birou care să fie atât confortabil și funcțional, cât și compatibil cu design-ul interior al locuinței tale. 

Atunci când alegi un birou pentru acasă, cel mai important lucru e să începi de la nevoile tale, fie că e vorba despre confortul fizic prin alternarea a poziției de lucru, a unui spațiu mai generos sau a celei de organizare. Iar dacă vei ține cont de criteriile de mai sus, cu siguranță vei reuși să găsești un model de birou care să aducă un echilibru între formă, stil și funcționalitate. 

0