Munca de acasă vs. Mersul la birou

Dezbaterea dintre confortul lucrului de acasă versus mersul la birou nu s-a încheiat odată cu trecerea preponderent la munca de acasă, forțată de pandemie. Aceasta, pur și simplu, a luat forma unor noi întrebări și provocări, atât pentru angajați cât și pentru companii. 

Studiile înainte de pandemie

Cu toate că în perioada pre-pandemie, 86% din respondenții unui studiu eJobs spuneau că le-ar plăcea să lucreze de acasă, contextul actual este diferit. Ești nevoit să accepți munca de acasă, fără să fi avut suficient timp pentru a-ți organiza resursele necesare acestei schimbări. 

Așadar, ce presupune să îți muți biroul acasă? Oare va mai trebui sau vei mai dori să-l muți înapoi? În continuare, vom explora incertitudinea, provocările, dar și avantajele pe care le aduce lucrul la distanță, atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. 

“Mind the gap” – linia fină dintre muncă și casă

Să fii productiv, să obții un echilibru între muncă și familie și să rămâi într-o formă fizică bună sunt doar câteva dintre obiectivele pe care probabil le aveai și înainte. Acum, însă, dintr-odată, trebuie să le faci loc și în sufrageria ta, care până acum era doar spațiul tău personal.

Fie că îți place sau nu munca de acasă, te regăsești în situația de a-ți regândi anumite aspecte ale vieții tale. 

munca de acasa

Rutine, obiceiuri, disciplină

Durează aproximativ 66 de zile să-ți formezi un obicei, în unele cazuri chiar și 254 de zile, adică aproape un an. Dacă e mult sau puțin este un lucru subiectiv, cert este că îți vei forma noi obiceiuri în această perioadă. Natura acestora este ceea ce va conta pentru productivitate și bună stare. 

Pauzele pentru mișcare, mesele sănătoase și o disciplină legată de programul de muncă te pot ajuta să găsești și să păstrezi un ritm normal al lucrurilor.

Aranjarea spațiului 

Crearea unui spațiu special dedicat serviciului poate face diferența dintre o zi productivă și una haotică. Mersul la birou poate însemna, de azi înainte, mersul într-o zonă a casei în care se află o masă și un scaun destinate exclusiv activității profesionale. Delimitarea fizică a spațiului de lucru versus celui de odihnă va contribui și la respectarea programului de muncă și găsirea unui echilibru. Deși linia ce separă munca de casă este acum, ad litteram, linia de pe parchetul din sufragerie, atât fizic cât și emoțional te ajută să cunoști scopul fiecărui spațiu și obiect din locuința ta.

În aceste câteva luni de work from home (WFH), cu siguranță ai simțit efectele șezutului prelungit pe un scaun de bucătărie sau la o masă improvizată. Starea de bine fizică influențează mult productivitatea și eficiența la muncă. Acum e un moment bun să încerci un scaun ergonomic și o masă de birou, care să îți ofere confortul unei posturi corecte și care te vor ajuta să treci fără dureri de spate prin orele neîntrerupte de muncă.

Nu există o soluție universală pentru toată lumea pentru a face munca de acasă productivă, echilibrată și agreabilă, chiar și avantajele și dezavantajele lucrului de acasă sunt percepute diferit de fiecare dintre noi. 

Însă ce poți face este să urmărești ce funcționează pentru tine, pentru familia și echipa ta și să nu subestimezi puterea disciplinei și a unui corp odihnit și relaxat.

Ședința aceea putea fi un e-mail

Pentru o parte din angajatori trecerea la munca de la distanță a fost însoțită de neîncredere și îngrijorare legată de eficiența angajaților, procesul de comunicare, colaborare și în final de succesul rezultatelor obținute. Vestea bună pentru companii este că o mare parte din angajați s-au dovedit a fi la fel sau chiar mai productivi lucrând de acasă. Iar la nivel global, oamenii lucrează chiar mai mult decât o făceau la birou, ziua de lucru având, în medie, cu 48 de minute în plus față programul obișnuit. 

O altă provocare mare a companiilor sunt spațiile de birou, care dintr-odată au rămas goale. Iar ritmul în care se desfășoară lucrurile indică că o mare parte din angajați vor dori să continue să lucreze de acasă și post-pandemie. În acest context, companiile se regăsesc în poziția de a regândi spațiile de birou și de a căuta modalități prin care să reducă costurile cu închirierea spațiilor de birou. Fie că acest lucru se va întâmpla prin renunțarea la o parte din ele sau prin transformarea acestora în spații cu un alt scop, pe termen lung, companiile vor avea tot mai puține cheltuieli cu spațiile fizice.

Un scaun de birou de calitate sau o masă de birou smart pot fi esențiale pentru productivitatea angajațiilor

Asta nu înseamnă că angajatorii nu pot să contribuie în continuare la crearea unor condiții optime de muncă pentru angajații care lucrează de acasă. Un scaun de birou de calitate sau o masă de birou smart sunt esențiale pentru a stimula productivitatea angajaților și pentru a-i ajuta să se mențină într-o formă fizică bună. 

Faptul că unii dintre noi vor lucra de acasă pentru o perioadă nedeterminată afectează profund și poate ireversibil modul în care ne organizăm timpul, activitățile și locuința. 

Atât angajații cât și companiile încă își conturează felul în care se raportează la lucrul de acasă. Da, ai mai mult timp cu familia, mănânci mai sănătos, economisești, dar în același timp interacționezi mai puțin cu colegii, orele de lucru sunt mai haotice și ești mai sedentar. Deși cursul acestei perioade nu îl poți controla, ceea ce poți face este să îți găsești resursele fizice și mentale necesare pentru a-ți crea un “nou normal” care să îți aducă echilibru și predictibilitate.

Pachete Office & Home made in Italy

Se zice că în momente de criză trebuie să fim deschiși, să vedem oportunitățile și să gândim ”out of the box”. Acesta este și cazul nostru. Ținând cont că majoritatea dintre noi am trecut la munca de acasă, ne-am gândit să dezvoltăm pachete Home Office profesionale, produse în Italia, care respectă cele mai înalte standarde de calitate și siguranță, să răspundă nevoilor actuale.

Pachetele ergonomice Home Office se adresează tuturor celor care lucrăm de acasă, dar și companiilor care doresc să ofere un beneficiu deductibil angajaților care lucrează remote, din bucătării, livinguri sau alte spații care -folosite ca spațiu de muncă, fără dotări corespunzătoare –  le pot afecta sănătatea fizică sau mentală.

Vezi detaliile promoției aici: https://www.trendfurniture.ro/homeoffice

0