Povestea Caffe del Doge din Timișoara este una în care se împletesc mulți ani de experiență în domeniul HoReCa ai proprietarilor, dorința de a educa consumatorii, viziunea unui talentat designer italian și experiența de peste 18 ani în amenajări HoReCa a echipei Trend Furniture.

Inspirată din cultura venețiană, cafeneaua Caffe del Doge a preluat numele vestiților șefi ai curților supreme venețiene, dogii.

Am stat de vorbă cu Germina Vitalyos, coproprietar Caffe del Doge. Iată ce ne-a mărturisit:

Când ați pus bazele acestui business?

Cafeneaua propriu-zisă am deschis-o în 2005 când s-a construit complexul comercial Galeria 1. Am luat totul de la zero, era doar un spațiu gol pe care noi l-am amenajat cu idei și resurse proprii. Practic, de atunci am fost cafeneaua Deja Vu – breakfast and coffee Club”, rezistând eroic 16 ani de la momentul în care au fost puse bazele acestui business în care calitatea produselor și a serviciilor primează.

De la ce concept ați pornit?

Având deja mulți ani de experiență cu clienții și cu diversele soiuri de cafea, am încercat să punem și noi un umăr la educarea clienților în ceea ce înseamnă savurarea unei cafele espresso”, dorindu-ne foarte mult să înlăturăm expresia dar și consumul de espresso lung” din comenzile clienților noștri. În acest sens, noi am folosit mereu o cafea de calitate, adusă direct din Italia, pentru care știm exact soiul și locul de proveniență precum și tipul de prăjire, toate aceste detalii care fac dintr-o cafea verde, o cafea prăjită, finală, foarte bună. Practic asta ne-am dorit noi și am depus toate eforturile să ne educăm clienții să consume și să aprecieze o cafea de calitate.

Caffe del Doge își are originile în Veneția unde a fost deschisă prima locație încă înainte de 1950. Pe lângă locațiile din Italia (Veneția, Padova), Grecia, Slovacia, acest concept original există și în alte părți ale lumii, precum Brazilia, Argentina, SUA și chiar Australia. Noi ne-am dorit să aducem acest concept și în România.

Partea de concept este în totalitate creația designerului Caffe del Doge, Pino Pinato. Acest designer nemaipomenit și-a propus să transpună, în tot designul locației, legătura cu Veneția. Sursa de inspirație a fost Palatul Dogilor din Piața San Marco. În zona superioară a barului, în bottle rack, regăsim detalii din arhitectura Palatul Dogilor, iar în partea de jos, pe frontul barului, regăsim cărămizile din acel palat. Un element autentic venețian este gondola, element ce s-a dorit integrat în acest concept prin crearea unei mese în forma unei gondole, o creație nemaipomenit de interesantă și specială totodată.

A fost nevoie însă, de găsirea unui producător local de mobilă care să aibă deschiderea, dar și experiența pentru a implementa un proiect atât de curajos.

Trend Furniture practic ne-a salvat. Deoarece, așa cum am spus, designerul fiind străin, ne oferea soluții din Italia, soluții care erau și costisitoare și greu de adus și de instalat. Colaborarea cu Trend Furniture ne-a oferit rezolvarea. Ei au venit cu soluții practice și chiar, de fiecare dată când a fost o problemă, au încercat să se adapteze atât din punctul de vedere al materialelor cât și din punctul de vedere al funcționalității. Au fost un real ajutor, deoarece ne aflam în impas, era foarte complicat să aducem din Italia toate materialele, iar angajații de la Trend Furniture chiar au venit cu idei și soluții în timp real la orice provocări ce le întâmpinam.

Trend Furniture e un partener adevărat pe care l-am recomanda cu drag și căldură, tuturor care pășesc în domeniul acesta HoReCa, în care este o bătaie de cap să găsești exact mobilierul potrivit și adaptat cerințelor. Pentru orice idei îți vin echipa Trend găsește soluții de a le pune în practică.

Cum ați fost primiți de clienții din Timișoara?

Clienții din Timișoara au așteptat cu interes să vadă rezultatul renovării deoarece noi am comnicat cu ei, încă înainte de începerea renovării, spunându-le că vom aduce ceva nou, un concept unic, un design nemaipomenit și o cafea de calitate. De altfel, de-a lungul anilor, de fiecare dată când am renovat, am adus tot timpul ceva nou, am dorit să ne surpindem plăcut oaspeții.  

După o perioadă intensă de renovare, Caffe del Doge și-a deschis porțile în 15 martie 2020, cu doar o zi înainte de intrarea în starea de urgență. După nici două zile de funcționare, localul a fost închis și redeschis în 1 iunie.

Din păcate, fiind și vară și pandemie, oamenii au intrat foarte puțin în interiorul cafenelei și, nu am reușit mai deloc să ne bucurăm de renovare, de frumusețea interiorului, pentru că oamenii au rămas pe terasă. Însă ne-am bucurat de reacțiile pozitive ale celor care au intrat: „Vai, dar ce frumos este la voi, nici nu am știu că arată așa interesant!”. Am renovat și terasa, am schimbat mobilierul, dar, practic, locația noastră din interior este ca nouă. După aproape doi ani, sperăm ca din toamnă să o folosim la adevărata ei valoare.  

În cadrul acestui proiect fiecare element a fost executat cu multă atenție și folosind materiale moderne îmbinate cu materiale consacrate. Echipa Trend Furniture a executat masa tip gondolă după desenele designerului cafenelei Caffe del Doge, pentru a aminti de Veneția, locul de unde înainte de 1950 a fost fondată Caffe del Doge de către Ermenegildo Rizzardini.

Barul, cu frontul fabricat din mdf vopsit și blatul din Corian în culoarea albă, este foarte bine scos în evidență de culoarea tapițeriei scaunelor și banchetelor făcute custom. Lemnul nu lipsește și e ingenios folosit în realizarea mesei tip gondolă, la retrobar și la placarea pereților.

În ce punct v-a găsit pandemia?

Am deschis în 15 martie iar în 16 deja s-a anunțat lockdown. După fix o zi și jumătate de vânzări am închis pe fondul pandemiei.

Pandemia ne-a afectat pe toți, nu numai pe noi ca și business, dar și pe clienți ca și consumatori, care nu își permiteau să plătească un preț un pic mai mare pe o cafea de calitate.  Deși investisem mult în noul concept ne-am văzut nevoiți să menținem prețurile anterioare renovării pentru a ne păstra clienții care erau deja de ani de zile alături de noi. Ceea ce, evident, ne-a afectat, dar am rezistat, funcționând  în sistem de avarie” și supraviețuind când alte afaceri s-au închis.

Ce măsuri ați luat pentru a vă adapta noului context?

Am încercat să dezvoltăm partea de bucătărie. Pe lângă meniul inițial cu panini, tramezzini și piadine, am introdus câteva sandvișuri noi și omleta de dimineață, preparate apreciate de clienți. Delivery nu am reușit să facem deoarece era complicat în această fază, prețurile noastre nu erau foarte mari încât să suporte și niște taxe pe care le iau toți acești furnizori de servicii de livrare. Din fericire, am rezistat, am strâns din dinți, am coborât prețurile și în permanență am ținut la calitatea produselor.

Ce planuri de viitor aveți?

Sperăm să ne revenim, să depășim acea “linie de plutire” pe care suntem acum, economic vorbind, dar la anul sperăm să reușim să dezvoltăm partea aceasta de franciză la nivel regional mai întâi, pe partea de vest, și apoi național.

Iată o altă poveste din domeniul HoReCa în care seriozitatea, implicarea și experiența furnizorilor fac diferența.

Despre Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate ce generează o experiență unică pentru clientul final-consumatorul. Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom in-house, o varietate mare de produse și servicii de montaj. Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, avem o abordare 360 grade a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg.

0