„Spiritul New York-ului în inima Bucureștiului”, asta și-au propus să creeze cei de la Ana Pan prin lansarea conceptului Ana Baking Co. Atmosfera newyorkeză este obținută nu doar prin preparate, ci și prin designul shop-ului. Este un mix inedit între industrial și rustic tradițional,  din care nu lipsesc accentele de lemn, metal și ceramică cu aspect de cărămidă. Totul a prins viață cu ajutorul echipei de specialiști în amenajări HoReCa, Trend Furniture. Viorel Băltărețu, acționar Trend Furniture, a fost cel care a avut rolul de manager al echipei care a implementat acest concept în prima locație Ana Baking deschisă în capitală, în Mall Vitan.

Cum a început colaborarea cu Ana Baking? Ce credeți că a contat mai mult în a fi aleși drept parteneri în realizarea acestui proiect?

Primele contacte pe care le-am avut cu Ana Pan au fost prin echipa lor de la achiziții care ne-au cerut la început mobilier de terasă pentru locațiile lor, au fost niște începuturi un pic mai plăpânde. După aceea, am avut șansa să o cunosc pe Alexandra Copos care atunci se pregătea să își rebranduiască și să își reamenajeze locațiile. A venit cu un concept nou, inspirat din perioada petrecută de ea în afara țării, în America și în Anglia.

Prima amenajare interioară pentru cei de la Ana Pan a fost la locația de pe Dimitrie Pompeiu, acolo unde au și fabrica. La acel moment Ana Pan împlinea 25 de ani și, ca la orice vârstă memorabilă, au dorit să o serbeze printr-o nouă înfățișare, mai fresh și actuală, păstrând și amintirile frumoase, experiența impresionantă și migala desăvârșită cu care creează produse în fiecare zi. Atunci, la prima lucrare, am colaborat cu arhitectul și designerul Corvin Cristian, ales de Ana Pan. Cu Corvin nu eram la prima colaborare, am mai avut amenajări HoReCa anterioare în care am avut plăcerea să-l cunoaștem pe acest profesionist.

Ceea ce cred că ne-a recomandat pe noi pentru această lucrare este istoricul nostru, faptul că atunci când am participat la întâlnirile lor de design, pentru locațiile reamenajate anterior, le-am făcut anumite recomandări foarte pragmatice și practice și cred că i-am convins o dată prin portofoliul nostru, dar și prin soluțiile tehnice și realizabile pe care le-am dat proiectelor. Îmi aduc aminte și acum, în perioada în care Corvin desena, creiona designul pentru Ana Pan Pompeiu, când spunea că în sfârșit a găsit un producător care nu îl sună la fiecare câteva minute ca să îl întrebe cum să facă acolo, cum să facă dincolo. Noi am fost foarte proactivi, chiar în perioada de desenare și le spuneam ce soluții tehnice pot funcționa în spațiile respective. Astfel, cred că modul în care noi ne-am prezentat în fața lor, faptul că suntem profesioniști și faptul că vorbim întotdeauna cu încredere despre ceea ce facem noi, având tot timpul în minte clientul care este pe primul loc, a contat enorm. Nicio clipă nu ne-am concentrat pe profitul pe care l-am putea face recomandând anumite soluții clienților, ci ne gândim, în primul rând, dacă acea soluție este fezabilă pentru el. În acest mod, am câștigat niște clienți pe termen lung, niște clienți care ne-au simțit aproape.

Care a fost ideea de la care a pornit întregul proiect de design?

Ana Baking are un design care încearcă să transmită aerul cosmopolitan al New York-ului. S-a dorit ceva complet diferit, iar atunci când acest concept a fost implementat în România era foarte nou. În timp, acest concept a început să fie preluat și de alții.

Pentru acest concept cei de la Ana Pan au lucrat cu o firma de design. Trend Furniture s-a ocupat de implementarea proiectului. În concept s-au îmbinat foarte multe elemente: pornind de la mixul de stiluri între industrial și rustic tradițional, continuând cu mixul de materiale folosite pentru a reda stilurile de design și ajungând la diversele zone create pentru a servi masa la interior, însă are și opțiunea de take away, dar și un spațiu exterior amenajat în aceleași linii. Totul este foarte bine gândit. Dorința Alexandrei a fost să aducă în România stiluri întâlnite la Londra și la New York. Îmi amintesc că, pe atunci, ea își dorea să ducă acest brand, Ana Baking, inclusiv în Londra.

Ana Baking are un design care încearcă să transmită aerul cosmopolitan al New York-ului. S-a dorit ceva complet diferit, iar atunci când acest concept a fost implementat în România era foarte nou. În timp, această linie de design a fost preluată și de alții. Pentru acest concept Ana Pan a lucrat cu o firma de design iar Trend Furniture s-a ocupat de implementarea proiectului.

Cum a fost pusă ideea în practică?

În primul rând, a fost nevoie de foarte multă muncă, dar și de o comunicare eficientă atât în echipă, cât și cu clientul. Pentru tot ceea ce a însemnat partea de mobilier, unul dintre colegii noștri proiectanți, Mihai, a făcut toate desenele de executie, direct în programul de proiectare și fiecare detaliu a fost discutat în echipă, împreună am găsit soluții tehnice de execuție. Un rol foarte important a fost jucat și de colegul nostru Adi care a a ținut aproape de client și împreună cu acesta au găsit cele mai bune soluții funcționale. Rezultatele au fost cele pe care le vedeți și azi și de care eu sunt foarte mândru. Cred că am realizat produse care rezistă foarte bine, care arată la fel de bine și acum după atâția ani.

Ce tipuri de materiale au fost alese pentru a putea recrea atmosfera newyorkeză?

Tot mobilierul folosit în amenajare a fost personalizat. Materialele pe care le-am folosit au fost diverse plecând de la mixul de stiluri menționat anterior. Avem foarte multe elemente din metal, structuri metalice combinate cu suprafețe de lemn, dar, în ideea în care bugetul a trebuit respectat, iar, în general, atunci când discutăm de investiții în HoReCa este nevoie să respecți strict bugetul, am ales cu grijă materialele. Astfel că, acolo unde suprafețele sunt supuse traficului intens, în general, vorbim de suprafețele orizontale precum blaturile de masă, blaturile de lucru, tejghelele de lucru, s-a folosit lemnul masiv sau variantă de panouri furniruite cu bordură de lemn masiv. În schimb, pe suprafețele verticale am folosit panouri melaminate. În ceea ce privește tapițeriile, s-au folosit textile cu o fibră naturală pentru a oferi un aspect cât mai organic, natural, astfel combinația a fost între metal, lemn și suprafețe tapițate cu fibre naturale și, bineînțeles, foarte rezistente la trafic intens.

Ce provocări au fost întâmpinate pe parcursul implementării proiectului? Cum au fost depășite/ce soluții au fost identificate?

Fiecare proiect vine cu provocările lui.

A fost unul dintre primele proiecte în care am lucrat cu vitrinele frigorifice pe care le au în locații. Aici am folosit plasă expandată ca material în structură metalică și în fronturile vitrinelor astfel încât să ascundem toate gurile de ventilații, dar în același timp să avem un design plăcut.

O altă provocare de care îmi aduc aminte sunt „literele” din care s-au creat acele mesaje, folosite apoi ca elemente decorative și încadrate în diverse piese de mobilier. Nu literele în sine au reprezentat provocarea, ci soluția de prindere/fixare a acestora, care, prima oară nu ne-a ieșit perfect însă a doua soluție de prindere a fost cea câștigătoare. Acesta este un aspect care spune multe despre noi ca și companie. Nu ne este frică să facem lucruri noi, nu ne este frică să venim cu soluții, să gândim soluții, să proiectăm soluții și apoi să le executăm. Genul acesta de activitate are și riscul ca, poate câteodată, să nu obții din prima ceea ce îți dorești, dar noi ne asumăm acest lucru; având mult know-how, riscul de a greși e foarte mic.

Au mai fost câteva situații în care constructorii au fost nevoiți să facă anumite modificări la structură. Din nou, ne-am adaptat, găsind soluții. Noi ca și companie avem capacitatea de a ne adapta la fața locului. Echipa noastră de montaj este super profesionistă, dotată la cele mai recente standarde, mergând pe teren cu o mini fabrică în dubă,  iar acest lucru face diferența atunci când vine vorba de a găsi soluții și de a nu bloca proiectul pe ultima sută de metri.

Care a fost reacția celor de la Ana Baking în momentul în care proiectul a fost finalizat?

Realizarea acestei lucrări a întărit relația noastră de colaborare iar aprecierile lor ne-au încărcat cu energie pozitivă. Am primit, din nou, confirmarea că ne facem treaba bine și acest lucru ne bucură enorm.

Realizarea acestei lucrări a întărit relația de colaborare și, până la urmă, de prietenie. Eu mă consider prietenul Alexandrei și am rămas în relații foarte bune cu ea. Aprecierile venite din partea echipelor Ana Pan și Ana Baking ne-au încărcat cu energie pozitivă. Am primit, din nou, confirmarea că ne facem treaba bine și acest lucru ne bucură enorm.

Aș vrea să menționez un lucru extrem de important: noi ne-am concentrat foarte mult și pe ergonomie, este un aspect foarte important. Am avut discuții încă de la începutul proiectului și am primit recomandări atât de la directorii companiei care erau specializați pe partea operațională, dar și inclusiv de la angajații care lucrau, fie în bar, fie cei care serveau, luam feedback de la ei și îi întrebam ce așteptări aveau, din punct de vedere funcțional, de la acest mobilier, la ce înălțime să fie, în ce ordine să fie puse aparatele, astfel încât ei să fie cât mai ergonomici, să nu fie nevoiți să alerge din stânga în dreapta.

Au fost puse atunci bazele unui parteneriat pe termen lung?

După acest proiect am mai realizat alte locații Ana Pan, Ana Baking, și toate au fost un succes. Cei de la Ana Pan dețin și hoteluri, au Hotelul Sport din Poiana Brașov, unde am avut de făcut o amenajare, iar partea cea mai complicată, care necesita găsirea de soluții tehnice, ne-a fost acordată nouă. Este clar că am pus bazele unui parteneriat pe termen lung.

În general, în perioada în care am fost managerul Trend Furniture, am căutat foarte mult să pun bazele unor parteneriate pe termen lung atât în ceea ce privește clienții, cât și în ceea ce privește furnizorii. Mi se pare că aceasta este cheia unui business de succes: să ai relații stabile, pe termen lung, care îți dau o anumită siguranță, dar, în același timp, relațiile pe termen lung validează faptul că tu faci ceea ce trebuie pentru clienți sau că ai o relație corectă cu furnizorii tăi.

Despre Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate ce generează o experiență unică pentru clientul final-consumatorul. Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom in-house, o varietate mare de produse precum și servicii de design, proiectare, montaj și mentenanță. Putem spune că Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, având   o abordare 360 grade a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg.

0